Thursday, September 29, 2011

penghijrahan Hawa...

Assalammualaikum wbt
hari ni 29 sept 2011 hari pertama Hawa tiada disekolah . Dia telah pergi meninggalkan kami di SmkRJ dan berpindah ke Johor . perpindahan dia disebabkan ibubapa Hawa pergi menunaikan ibadah Haji [alhamdulillah semoga mendapat haji yang mabrur] . disebabkan tiada siapa yang boleh menjaga mereka disini terpaksa la berpindah ke Johor tinggal di kampung . pindahnya Hawa dari sekolah tu membuatkan ramai terasa kehilangannya terutama sahabat'2 sekelas dia, cinta dia dan juga aku . setiap pertemuan pasti ada perpisahan dan sekarang perkara itu berlaku pada kami . Hawa seorang yang peramah, mesra, baik hati dan suka tersenyum membuatkan aku dan sahabat'2 dia yg lain suka akan sikapnya . pelajar tingkatan 3 Delima tinggi cita-citanya . paling aku suka tentang dia ialah dia suka bertanya pendapat dan pandangan suka minta nasihat dan aku suka beri dia dorongan . baru sehari berpisah terasa seperti setahun . tiada lagi senyuman yang ikhlas aku perolehi .. dah tak ada orang yang main kenyit'2 mata lagi .. :) rindu dekat Hawa . hanya mampu berdoa akan Hawa dilindungi dan dirahmati Allah . Selamat Berjaya juga untuk PmR'11 beberapa hari lagi . harap Hawa ingat apa yang akak cakap " dari D kita berubah ke C lalu dapatkan B peroleh A" itu yg akak maksudkan bila akak kata 'akak dulu selalu dapat D,E tapi bila pmr akak berazam tinggalkan D,E dapatkan A,B dan C' . :') 
Lain hari pasti kita akan jumpa lagi Hawa :') . jaga diri .

No comments:

Post a Comment