Thursday, March 08, 2012

I'm sorry but I lav you ~

Assalammualaikum wbt 

hey blogger ! :) pishh \'o'/ ..ehee haih ..saya hari ini ? hmm .. tidaklah terlalu feeling well .. saya kehujanan pagi tadi bukan sengaja tapi sudah takdir hujan lebat pagi tadi dan saya kena pergi kesana sini menguruskan sesuatu jadi hujan itu pun membasahi saya jadi saya pun ke-flu-an ..heh baru ja ada yang bertanya sama ada saya flu atau tidak ..dan jawapan untuk hari ini ialah iya ..iye ..yes ..ya ..saya flu .. hee .. 

mood saya yang jujur ialah tidak begitu baik .. saya berfikir tentang sesuatu .. hmm ..itu sangat merunsingkan hati serta perasaan saya .. terutama sekali bila saya mula berfikir tentang result spm saya yang akan keluar dalam seminggu dua nih .. T.T .. saya sangat risau ..risau dan teramat risau .. cuma mampu berdoa serta memohon kepada Allah yang Maha Esa supaya result saya serta kawankawan lain cemerlang . Amin . 

sebenarnya ada sesuatu lagi yang saya fikirkan .. saya terbaca ter..ah ter-lah tentang sesuatu ..selepas saya ter itu saya berfikir , terfikir dan memikir adakah kami ini ditakdirkan untuk mempunyai fikiran yang sama? .. adakah saya dan dia itu dua individu yang berlainan rupa tapi sama didalamnya .. sejujur-jujurnya dia melakukan perkara yang saya mahu lakukan .. dia juga memikirkan perkara yang hampir sama yang saya fikirkan .. ini membuatkan saya rasa takut ..takut menghadapi kenyataan seandainya suatu hari nanti dia menghilang dari kehidupan saya. haih terus nih terngiang lirik lagu ini "tentang cinta yang datang perlahan ..membuatku takut kehilangan .." lalala~ .. kadangkala saya sering bertanya didalam hati siapa dia sebenarnya? dan kenapa dia? entahlah cuma Allah swt saja tahu kenapa dan mengapa ..  namun seandainya saya diberi kesempatan saya mahu menghabiskan masa saya cuma dengan dia tak kiralah dia rimas atau muak dengan saya.. sehari pun memadai ..  ada sesuatu yang saya mahu katakan pada dia tapi kata-kata itu amat sukar diungkapkan bila dia ada .. hmm satu sahaja yang saya selalu minta dan berdoa .. rahmati dan berkati persahabatan kami .. redhai kami ..kekalkan persahabatan ini sehingga akhir hayat ..dan jadikan persahabatan kami persahabatan yang paling agung didunia dan akhirat .. amin yarabbalalamin.

Sekian saya sudahi post ini dengan Assalammualaikum .. 





" dia terima saya apa adanya .. saya seperti dia .. dia seperti saya .. takdir Allah itu sangat sukar diduga .. yang pasti jika takdir itu sudah ditentukan Allah .. maka itu lah yang terbaik ..maka peliharalah kurniaan Allah itu ..sayangi ia seperti mana kita sayangi diri kita , ibu kita serta keluarga kita "

maksud yang mendalam tersirat didalam ayat itu .. persepsi kita berbeza pandangan kita juga berbeza .. cuma senyum bila ianya sama :) - Azirah-

No comments:

Post a Comment